gotlandskan

Rökt lax med pepparrot

Kategori: LCHF

Jag äter vidare på min kasslergratäng till lunch! Av någon aneldning har jag känt mig hungrigare nu ett par dagar, har någon utav er upplevt det? Så idag blev det fröknäcke med brie till mellanmål.

Kvällens middag blev enkel men ack så god!
Jag älskar rökt lax och hade en bit i kylen. Var osäker på vad jag skulle äta till, men till slut blev det smörstekt vitkål och en röra på gräddfil och pepparrot. Min älskade pepparrot! Jag älskade det, och Vincent 6 månader höll med. Han älskar allt på min tallrik förvisso.
100 g rökt lax
1 stor näve vitkål
1 matsked smör
0,5 dl gräddfil
1 msk pepparrot
salt och peppar

Smält smöret och fräd kålen mjuk och blank. Ca fem minuter. Blanda gräddfilen med pepparroten och smaka av med salt och peppar. Det är vad jag kallar snabbmat!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: