gotlandskan

Zuccinipasta

Kategori: LCHF

Efter inflyttningsfesten igår, där det bjöds på lite kallskuret och ostar så var jag faktiskt riktigt hungrig på kvällen, så min mage och jag bestämde i samförstånd att det fick bli en zuccinipasta med choritzo och parmesan. Eftersom jag är ensam på helgkvällarna så var det inte heller någon som argumenterade emot!




 

Enkelt, snabbt och gott! Mättande, så halva portionen blev fullt tillräcklig för mig. Så i slutändan så var min portion lika stor som en kupad hand. Otroligt.

Kommentarer

  • Ella säger:

    Hej

    Vad kul med någon mer som är i lchf start. Kan du inte lägga in recepten på det du lagar? Ser super smarrigt ut:).

    2012-06-04 | 19:55:09
  • Gotländskan säger:

    Va roligt att du tyckte att det såg gott ut, det var väldigt gott! Jag kall absolut försöka lägga upp mer tydliga recept, jag använder inte recept själv, men nån slags uppskattning kan man ju alltid göra!

    Zuccini pasta

    75 g Zuccini som jag hyvlat med en osthyvel och sen skurit i tunnare strimlor, typ tagliatelle.

    50 gram Spansk chortizo (Köpt på Lidl, älska Lidl´s korvar och kallskuret)

    20 g riven parmesan.

    1/2 dl grädde

    1 klick Creme fraiche

    1 vitöksklyfta, hackad

    1/2 gul lök, strimlad



    Koka upp saltad vatten och lägg ner zuccinin endast en kort stund, max en minut. Ta upp och sila av.



    Hetta upp en stekpanna och i med rikligt med smör eller kokosfett. Fräs gul lök, vitlök, (lite röd lök om man har) glansigt och hiva sen ner korven! Häll på grädde och creme fraiche och låt det puttra ihop. Salta, peppra och ner med all parmesan. Slutligen vänd ner zuccinin i det hela och blanda.



    Upp på en tallrik och garnera med lite mer parmesan och ruccola!



    2012-06-05 | 09:26:23

Kommentera inlägget här: