gotlandskan

Så enkelt!

Kategori: LCHF

Vardagen tickar på, men allt går väldigt bra tycker jag! till frukosten blir det som sagt min äggröra med två ägg, en skvätt grädde lite smör och kokosfett. Kokosfett skall ju vara så bra! En del kanske känner behov att variera sig till frukost, men inte jag! Jag har ätit ägg i tio år nu! Men nån morogn kanske det blir lite fet yoghurt med frön, kanel och kardemumma! Det är gott! Jag brukade äta det till mellanmål på den tiden jag åt mellis.

Lunhen igår blev en upppiffad kebabsallad! Jag äter på assietter för att lättare kontrollera portionerna, men på den här ligger det helt klart alldeles för mycket fat. Något som straffade sig, då jag stressade i mig maten samtidigt som jag försökte underhålla en riktigt grinig V. Allt slank ner utan en tanke på hurvida jag var hungrig eller inte, jag var obehagligt mätt. Jag ogillar känslan av att vara proppmätt annars, och nu när man är ännu känsligare blir det olidligt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: