gotlandskan

Varför inte? Därför.

Kategori: LCHF

Jag kommer inte alltid visa bilder på det jag äter, framför allt av en anledning;

Det är väldigt ofta ett mishmash av min mat och V:s mat. Sorken min gillar nämligen inte att äta barnmat, inte för att det smakar illa (Tror jag inte, gör själv av den maten vi äter och provar med köpemat emellanåt) Nej, jag tror helt enkelt att han vill äta det jag äter, för så fort jag stoppar något i munnen kommer han farandes i sin gåstol och vill smaka. Likdant när vi sitter och äter tillsammans, vägrar sin egna mat, slukar min. Så jag försöker komma ihåg att inte salta min mat, samt att jag lägger upp hans mat på min tallrik.
Det finns en anledning till. Nämligen det att jag har ätit LCHF i 8 dagar, och har inte riktigt lärt mig hur mycket mat jag skall lägga upp. Jag är rätt duktig på att sluta äta, men lägger ofta upp för mycket.
Men idag åt jag i alla fall skagenröra jag gjort själv med
  • Räkor
  • Vitkål
  • Paprika
  • Dill
  • Majonnäs
  • Creme fraiche
  • Färsk pepparrot
  • Salt och peppar
Insåg just att pepparrot fåt jag inte äta. Inte bra. Jag älskar pepparrot. Jättemycket. Jaja, Dijonsenap liknar lite i smaken, får byta ut det i fortsättningen.
Är kock i grunden, och lagar mycket mat, följer i stort sätt aldrig recept, och inget blir det andra likt. Men dom ggr jag följer måttangivelser lovar (Läs: Skall försöka mitt bästaste) jag skriva dom också. Om jag har stulit receptet och vet om att jag gjort det, länkar jag alltid (Läs: Jag lovar faktiskt det)
Nu blir det frisörbesök. Man måste ju i alla fall försöka att inte förfalla.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: