gotlandskan

Mammas franska gräslöksfisk

Kategori: LCHF

Mamma har sedan jag var liten lagat en gräslöksfisk som har varit min favorit genom tiderna. Rätten är enkel, men så god. Innan så åt jag den med ris eller kokt potatis. Idag fick det bli blomkålsmos. Det kändes inte som ett tillbehör som passade jättebra till, nästa gång blir det nog zuccinipasta! Laga, ät och njut!

 

 

500g valfri fiskfilé (Jag använde torsk)

1 stor knippe gräslök

2 tomater

2 dl creme fraiche

1 dl grädde

1/2 vatten

1 fiskbuljongtärning

1,5 msk dijonsenap

 

Hacka gräslöken, skär fisken i bitar, dela tomaterna i klyftor. Kärna ur tomaterna och skär i mindre bitar. Vispa ihop creme fraiche, grädde, vatten, buljongtärning, gräslök och senap i en stekpanna. Låt det koka ihop och lägg sedan i fisken. Sjud på svag värme i 4-5 minuter. Lägg sedan i tomaterna och låt dom bli varma. Smaklig spis!

Kommentarer

  • LOUiSE/ΓO∩!SE säger:

    SV. Det där också! ^^



    Ha en fortsatt trevlig kväll.

    2012-06-13 | 22:37:05
    Bloggadress: http://kfmnpah.blogg.se/
  • Jennifer Ljungström säger:

    Gott, jag som inte är så förtjust i fisk ska nog prova på detta :)

    2012-06-13 | 23:20:38
    Bloggadress: http://mittlchfliv.se

Kommentera inlägget här: