gotlandskan

Bränd

Kategori: LCHF

Solen igår var verkligen härlig, och jag drog på mig en härlig "bondbränna" i form utav en brottarrygg igår, inte så snyggt. Jag flyr stan och åker ut på landet över helgen med min sambo och V och njuter av livet. Men måste skyla mig från solen, vilket inte är så roligt. Men är man dumdristig så får man lida!

Jag kom på att jag inte berättat hur jag blev tjock. Åtminstone inte hur jag kom till den punkten att allt i graderoben är för litet, och inte pga av en misslyckad tvätt.

Innan jag blev gravid vägde jag 71 kg, vilket på mina 1.69 cm kan låta mycket- Men det är vekrligen "min" vikt. Jag tränade mycket, jag åt helt okej men unnade mig det som jag då tyckte förgyllde livet. Jag är svag för god mat, och älskar krämig glass, choklad och godis i allra största allmänhet. Jag är vad man skulle kunna kalla för en typiskt tristess ätare. När jag inte var upptagen med allt annat, så förgyllde jag gärna mina stunder med lösgodis och dom gyllene ostbågarna. Jag gillar att äta, punkt slut.
Jag upptäckte att jag var gravid redan när jag var i 4:e veckan och i vecka 8 när jag var på inskrivningen vägde jag 77 kg. Där och då blev jag rädd. För till skillnad mot innan, så hade jag inte ätit! Jag mådde så illla, kräktes som aldrig förr och var mest sugen på surt, syrligt och fräscha grejer. Råa grönsaker.
Jag grät som ett barn och tänkte att om jag redan nu i vecka 8 gått upp sex kilo kommer jag väga 100 kilo, utan cravings för sötsaker!
Utan frossa kom jag väldigt nära, jag vägde 96 ångestfulla kilon när V kom två veckor efter beräknat datum. Men då jag inte hade ätit mig till alla kilon, var jag övertygad om att allt skulle rinna av mig ganska snabbt iom amning och långa promenader. Och långa promenader blev det! 1,5 mil om dan minst, tränade "Mammacore" och slet på crosstrainern. Åt bra, ritkigt bra och kämpade mig blodig. 6 månader senare vägde jag 86 kg. Alltså precis lika mycket som efter förlossningen. Suck. Gråt. Tandagnissel. Ilska. Hopplöshet.
Jag som varit väldigt tveksam till LCHF pga av allt fett, (Även jag lider av den sotra fettskräcken) kavlade upp ärmarna och bestämde mig för att nu kör vi.

Jag har ingen våg hemma, så jag kommer inte att väga mig så ofta. Men jag har alla mina mått och min startvikt för att kunna jämföra och för att kunna kolla hur jag ligger till. Mitt mål är att komma tillbaka till 71 kilo, men mitt delmål att är kommer under 80 kg. Som en bonus har jag efter snart två veckor med LCHF känt att jag mår bättre, min kropp är mer harmonisk och jag känner inget sug att ge upp men kämpar mot infall som tex att ta en glass när solen strålar.

Hur ser er historia ut? Vad har ni för mål?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: