gotlandskan

Chokladbollar

Kategori: LCHF

Igår gjorde jag chokladbollar. Dom blev bra, men efter viss modifikation! Jag följde detta recept som jag hittade på 56kilo.alltforforaldrar.se
100 g smör
100 g kokosflingor av bra kvalitet (Kung Markatta) + flingor att rulla i
150 g mandelmjöl el hasselnötmjöl
2-3 msk ekologisk kakao (Kung markatta)
ev 2 msk starkt kaffe
Men jag adderade 50 gram smör till, för dom blev för torra så dom gick inte att rulla, kan bero på att mina kokosflingor inte var av bra kvalité, det blir en läxa till nästa gång! Sen så hade jag i en halv deciliter ICA Stevia Strö, för att blidka min sambo bland annat=)
Goda blev dom hur som helst, och idag efter mitt glasssug ramlade två stycken ner i min mage. Har lite ångest för det, mest för att jag inte har varit sugen på något sött men nu blev det.
Jaja, skaka av sig och gå vidare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: