gotlandskan

För fint väder för att blogga!

Kategori: LCHF

Idag har det verkligen varit lite för fint väder för att blogga! Har suttit med två vänner, nyblivna andra gångs mammor och ätit god lunch i solen, med ett glas rosé till det. Jag som inte har druckit vin på vääääldigt länge har nu druckit med bara några dagars mellanrum. Man är ju sommelier och det är väl dags att ta igen lite. Det är mest kolhydraterna jag tänker på!
Till kvällsmat gjorde jag marinerade kycklingklubbor i ugnen. Jag använde soja, rapsolja, chili, salt och peppar och lite honung faktiskt. 200 grader varmluftsugn i 30 minuter. Tillbehöret är min favorit; En sallad med bladspenat, rödlök, parmesan, mozzarella, gul paprika och tomat. Gjorde en dressing till med en uppvispad äggula, olja och vitlök, smarrigt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: